Boja je percepcija frekvencije svjetlosti koja kod ljudi dolazi iz sposobnosti našeg oka da specijalnim organima detektira svjetlost različite frekvencije i da mozak analizira i filtrira informacije, koje nam daju osjećaj neke boje. Isaac Newton (1642. -1727.) prvi je eksperimentalno 1676. godine dokazao da se bijela svjetlost, propuštena kroz trostranu prizmu razlaže na sedam različitih boja (spektar). Također je dokazao da miješanjem ovih sedam boja nastaje bijela boja. Bijela i crna boja se ne nalaze u spektru. Bijela boja je mješavina svih boja spektra, a crna boja je odsustvo miješanja.
Mnoga znanstvena istraživanja potvrdila su teoriju o snažnom utjecaju boja na naše raspoloženje, ponašanje, misli, osjećaje i životnu motivaciju. Boja utječe na ljude psihološki, fiziološki i ekonomski. Boje prostorija odražavaju ljudsku osobnost, a ponekad su prilagođene i namjeni prostorije. Njihov utjecaj na raspoloženje i ostvarivanje ugodnog ambijenta, atmosfere, te konačno i fizioloških utjecaja na ljude. Boje uz svoju estetsku imaju i biološku, psihološku (prije svega osjećajnu), društvenu i kulturnu vrijednost. Odabir boja u poslovnom i radnom prostoru je izuzetno bitan. Pravilno odabrane boje mogu nas motivirati, inspirirati ili odmoriti.
Plava boja jedna je od boja tvrtke PAVUNA d.o.o.
Zašto smo se odlučili baš za plavu?
Plava boja smanjuje stres i napetost, potiče mudrost i introspekciju, simbolizira pouzdanost, trajnost i lojalnost. Plava je boja umirujuća i ovisno o nijansi može odavati osjećaj odlučnosti i ozbiljnosti, a također pomaže da ostanete usredotočeni i produktivni. Svjetloplava se smatra najboljom terapijom za um i tijelo, a tamnije nijanse plave povezuju se uz inteligenciju, stabilnost i pouzdanost.